Artful Thinking: Ο πόλεμος στη ζωγραφική

 


Στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών της Α' τάξης, όπου διδάσκονται αποσπάσματα από την Ιστορία του Θουκυδίδη για τον Πελοποννησιακό, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να διερευνήσουν και να συζητήσουν θέματα που σχετίζονται με τον πόλεμο.

Στο πλαίσιο αυτό και προκειμένου να διευρύνουν την οπτική τους ερχόμενοι σε επαφή με την τέχνη, υλοποίησαν μια δραστηριότητα που εντάσσεται στη μέθοδο του Artful Thinking, ενός προγράμματος που αναπτύχθηκε από την Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου του Harvard με σκοπό να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν έργα τέχνης για να ενισχύσουν διαφορετικές νοητικές δεξιότητες των μαθητών τους.

Συγκεκριμένα, είδαν τους πέντε πίνακες που παρουσιάζονται στην παρακάτω παρουσίαση και απαντώντας σε φύλλα εργασίας, τους περιέγραψαν προσεκτικά, διατύπωσαν ερωτήματα γι’ αυτούς και κατόπιν επιχείρησαν να τους επανερμηνεύσουν και να τους επανατιτλοφορήσουν με αναφορά στο κείμενο του Θουκυδίδη.

Έτσι, μέσα από την συγκεκριμένη διδακτική πρακτική ασκήθηκαν στην προσεκτική παρατήρηση, στην αποκωδικοποίηση της εικόνας, στην άσκηση της κριτικής τους ικανότητας μέσα από τον συσχετισμό των έργων ζωγραφικής με το περιεχόμενο του κειμένου και καλλιέργησαν τη φαντασία τους επιχειρώντας να τα επανατιτλοφορήσουν. Παράλληλα όμως, ήρθαν σε επαφή με σημαντικά έργα τέχνης αναπτύσσοντας την αισθητική τους, κάτι που λείπει σε μεγάλο βαθμό από το σημερινό σχολείο.

https://www.slideshare.net/slideshow/artful-thinking-pptx/265324182?from_action=download&slideshow_id=265324182

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Εκδήλωση: “Ποίηση και ζωγραφική: όταν οι τέχνες εμπνέουν τους μαθητές”

Cogito ergo sum: Η κριτική και δημιουργική σκέψη ως βασικός συντελεστής μάθησης στο Γενικό Λύκειο